söndag 3 juni 2012

Söndagsturen....

Utgick från Eslöv vid halv fem på eftermiddagen. Sidvind från vänster vid start bana 30. Ganska "kyttigt" efter lättningen till 1500 fot. Körde en övning med "platstagning" över Sveda* VOR radial 305 TO.
En analys av flygningen och vinduppehållningen längs min "track" kommer att göras i appen "Mina spår". Se gärna tidigare inlägg om appen.


Innan Sveda vek jag av och rundade ett bekant landmärke Kullen. Sedan söderut. Strax innan Landskrona tog jag en liten titt på Ven.
Betydligt lungare var det i lufthavet längs kusten. Man skulle nästan kunna ta det gamla skämtet om "Kusten är Klar" då sikten var väldigt bra.

Rundade TT, bron och Malmö samt kollade in om min golfspelande arbetskollega var ute på Kvarnby men...det var ju förståss svårt att se men några spelare var ute i det fina vädret.

Följde motorvägen mot Lund sedan mot Ringsjöarna med några "branta svängar" som övning. Gick sedan förbi Stehag och in mot Eslöv.
Landningen var jag också ganska nöjd med.

Ett stort tack till Bosse som hjälpe till att ta in Kalle-Filip i hangaren.




*(Sveda är en radiofyr som ligger vid Höganäs)